Commercieel bewuste advocaat-stagiaire
Hoe draag je als advocaat-stagiaire bij aan versterking van de praktijk? Wat zijn kansen in de markt en welke opvolging kun jij in je rol daaraan geven? Hoe realiseer je concrete klantmogelijkheden?
Resultaten
2 uur
Cliënten leiden
Hoe geef je leiding in gesprekken met cliënten zodat je jouw doelstellingen kunt realiseren? Professioneel leiden door sturing te geven en vertrouwen te creëren.
Resultaten
2 uur
Impact hebben
Hoe maak je de sprong van een behoorlijke naar een uitstekende presentatie? Deze training geeft je houvast met praktische oplossingen voor de belangrijkste valkuilen. En je ontdekt hoe je door kleine veranderingen (zoals in houding of stemgebruik) je persoonlijke stijl en overtuigingskracht versterkt. Je traint met een professional uit de theaterwereld.
Resultaten
2 uur
Associate die bijdraagt aan business
Hoe ontwikkel je als associate ondernemende vaardigheden in de praktijk? Hoe detecteer je commerciële kansen en welke opvolging kun je daaraan geven?
Resultaten
2 uur
Kiezen waar je voor staat
Wat is de hidden brand die jij nu al communiceert? Welke kenmerken en waarden wil jij uitlichten voor jouw eigen route naar succes? Inzichten voor next steps in je persoonlijke, professionele positionering.
Resultaten
3 uur
De zakelijke kracht van informeel contact
Netwerken is voor veel professionals een hakkelende en struikelende verplichting waarin tijd wordt verspild. In deze training leer je hoe je ontspannen -offline en online- nieuwe relaties aanknoopt en je tijdsinvestering rendabel maakt. Plus hoe je LinkedIn voor je laat werken.
Resultaten
3 uur
Géén acquisiteur, wel mooie zaken!
Je ontdekt hoe je vertrouwen én opdrachten kunt winnen zonder acquisiteur te zijn. Want al is er in een commercieel gesprek even geen juridische inhoud, dat wil niet zeggen dat je als advocaat dan verkoper wordt. In deze training ontdek je hoe je ondernemend kunt zijn op een wijze die bij je persoon en bij je professie past.
Resultaten
3 uur
Bestaande klanten groter maken
Meer dan 80% van de groei komt doorgaans van minder dan 20% van je cliënten. Hoe detecteer je de groeiers? Hoe maak je bestaande relaties tot katalysator voor ontwikkeling van de praktijk? In deze training leer je hoe je slim & strategisch relatiemanagement aan de basis zet van ondernemerssucces.
Resultaten
2 uur
Routines voor ondernemerschap
Ondernemerschap vergt specifieke skills die soms haaks lijken te staan op je vakinhoudelijke competenties. Hoe onderneem je als advocaat op een manier die persoonlijk en professioneel bij je past? In deze training verwerf je de vaardigheid om je commerciële rol als senior vorm te geven. En je ontdekt hoe je tot gewoontevorming komt in het verwerven van nieuwe zaken die jij wilt.
Resultaten
2 uur
Expertise uitdragen
Komen tot een helder profiel, waarmee jij jezelf succesvol zichtbaar maakt in de markt, zowel naar cliënten als binnen kantoor. Je verwerft inzichten waarmee je je eigen krachtige, authentieke zakelijke identiteit kunt vormgeven. Daarmee creëer je de basis voor jouw ondernemerschap en het uitbouwen van een waardevol zakelijk netwerk.
Resultaten
3 uur
Doeltreffend pitchen zonder schroom
Pitchen van kantoor en van je sectie is een vak apart. Hoe schiet je in de roos? Hoe zeg je het juiste en overtuig je met lef en durf? Een training waarin je stappen zet in het afleveren van rake pitches die naar meer smaken!
Resultaten
2 uur
Spil in opdrachtverwerving
Voor de next step binnen kantoor is ontwikkeling van je cliëntenportefeuille randvoorwaardelijk. Vanuit de ervaringen en de skills die je in commerciële interacties hebt opgedaan rijst nu de vraag: wat wordt je persoonlijke ondernemersstrategie? En hoe realiseer je excellente executie? Je neemt de horde ten faveure van jezelf en kantoor.
Resultaten
4 uur
Van meerwaarde zijn aan de bestuurstafel
Een geloofwaardig en gezaghebbend gesprekspartner van bestuurders en RvC zijn, start met het doorgronden van de bestuurlijke dilemma’s. Waarop moeten bestuurders scoren? In welke krachtenvelden opereren zij? Welke risico’s liggen op de loer en waar zitten de persoonlijke afbreukrisico’s? En wanneer je belangen en behoeftes doorgrondt, hoe benut je die vervolgens om de connectie te maken en jezelf overtuigend als adviseur te positioneren?
Resultaten
3 uur